Firmaların, kısa sürede güven oluşturması zordur. Peki, ilk bakışta güven veren sitelerde, web tasarımda dikkat edilmesi gerekenler hakkında yeterli bilgiye sahip misiniz?
Web Sitesine İlk Girişte Güvenin Başrolü
Web Sitenizde güven oluşturmanın ilk amacı, sitenizde ziyaretçilerinizin harekete geçmesi, örneğin birşey satın alması ya da ürünlerinizi incelemek için yeterince rahat hissetmelerini sağlamaktır.
Bu durumda, ilk izlenimden bahsederken güven hissi, ziyaretçilerinizin sitenizde daha fazla dolaşmasını, sizi daha fazla tanımasını, içeriğinizi okumasını, ürün ve hizmetlerinize göz atmasını sağlayacaktır.
İnsanlar bir şey hakkında güvensiz hissettikleri zaman, doğrulama için arama yapıyorlar. İnsanların size güvendiğini gösterin.
Bu yazımızda, web sitenizin ilk bakışta güven verebilmesi için web tasarımda dikkat edilmesi gerekenler üzerine bazı önerilerde bulunacağız.
Çalışma Ekibinizi Gösterin
Web sitesi tasarımında sadece kurucuları değil, tüm ekibinizi göstermek size fayda sağlayacaktır. Firma çalışanlarınızın fotoğrafları, ünvanları ve gerekirse telefon numaralarını göstermek firma imajınızı arttıracaktır.
Bu durumda ziyaretçinize bırakacağınız ilk izlenim; şeffaflık, ekibin topluluğun bir parçası olduğu ve onların sadece bir tık ötede ve iletişime hazır olduğu. Firmamız iletişime hazır ve halkla iletişime geçmekten korkmuyor.
Topluluğunuzu ve Sosyal Medya İçeriklerinizi Gösterin
Facebook Sayfası "Like Box", takipçilerinizi artırmak için harika bir yol.
Face Pile, sitenizi ziyaret eten kullanıcılara göre içeriği çeşitlendiriyor. Gösterilen Facebook kullanıcılarının arkadaşlarınız olduğunu fark etmişsinizdir. Bu, önceden sayfayı beğenen arkadaşlarınız olduğu anlamına geliyor. İnsanlar tanıdıkları bir yüz gördüğünde daha rahat hissediyorlar. Doğrulama sağlıyor.
Web Tasarımı
Bazı firmalar ise web sitesi tasarımına öncelik vermiyor. Web Tasarım, şirketinizin 7/24 görünen yüzü olduğu için çekirdeği olmalı.
Web Tasarımı, bir şeyleri havalı göstermek için değildir, hikaye anlatmak, rekabette öne çıkmak, problem çözmek, kullanışlılık, okunabilirlik ve buna benzer şeyler içindir.
Fakat yine bu durumda amaç, özellikle web sitesini ilk kez ziyaret edenler için birkaç saniye içinde güven oluşturmak.
Son aylarda kaç tane web sitesini ziyaret ettiğinizi ve kötü tasarımdan dolayı o siteden çıktığınızı düşünün.
İşte bu web tasarımı için problem! İnsanların birkaç saniye içinde sitenizden çıkmalarına sebep olur ve bu çözülmesi gereken bir problemdir.
Hazır Tasarım
Hazır Web Tasarımları (Web SitesiTemplate). İnternet kullanıcısı hazır tasarımlar konusunda bilgili. Web siteniz için belli bir ücret ödediğinizi ve bunu kişiselleştirmek için uğraşmadığınızı biliyor.
Dikkat edilmemiş ve yeterince düşünülmemiş web tasarımın, şirketinize tahmin ettiğinizden daha çok zarar verebileceğini unutmayın.
İş Ortaklarınızın Logoları
Bu da kendi logolarınız kadar önemlidir. Eğer büyük ve insanların bildiği şirketler ile çalışıyorsanız, onların logoları da ana sayfanızda yer almalı.
Sosyal MedyaTakipçileri, Hayranlar ve Aboneler
"Sayıların" inanılmaz gücü.
İlk izlenim için sayıların gücünü kimse inkar edemez. Bu tabi ki ne kadar çok takipçi edinebilirseniz edinin anlamına gelmiyor fakat ilk bakışta bu sayının fazla olması insanlarda güven, etki ve ilgi yaratıyor.
Takipçileriniz çok ise, diğer insanların size değer verdiğini, yeni ziyaretçilerinize göstermiş olursunuz.
Diğer taraftan, eğer bu sayı az ise, daha büyük bir kitle oluşturana kadar bu bilgileri göstermemek daha iyi olacaktır.
Referanslar
İnsanlar genellikle sitede bunları okumak istemezler bu yüzden görsel olarak koymak belki güven sağlamak için yeterli olabilir.
Ürün Yorumları
Ürün yorumları işe yarar çünkü ağızdan ağıza yayılır ve insanlar gerçek kişiler tarafından yazıldığını bilirler.
Sitenizde ürün satıyorsanız, yorumların olması mutlaka gerekli. Araştırmalar, İnsanların %70’inin satın almadan önce yorumlara baktığını söylüyor.
Eğer görüşlerin güven oluşturabilecek ve kullanıcıları rahat hissettirebilecek kadar alakalı olduğunu düşünmüyorsanız;
İşte bazı anahtar noktalar:
- Web sitesinde paylaşılan görüşlerin %75’i olumlu,
- İnsanların %71’i bir ürünü alırken ürün görüşlerini görmenin kendilerini rahatlattığını söylüyor,
- İnsanlar rahat hissetmek için 4-7 görüşü okuduklarını söylüyor,
- İnsanların %63’ü Görüş paylaşılan sitelerden alışveriş yapmaya daha meyilli,
- Müşteri görüşleri satış dönüşümünü %74 artırıyor.
Güven kazanmak için aldatmak
"Gerçeğini yapana kadar aldatın" her zaman işe yaramaz, sahte görüşler ve referanslar şirketinize ciddi zarar verebilir.
Zamanla sosyal ağlarda bu durum ortaya çıkacaktır, çünkü insanlar zamanla gerçeğin ve bu sanal görüşlerin uyuşmadığını görecektir.
Kötü yorumlar
Herkes online ortamda kötü yorum alabilir, asıl önemli olan bununla nasıl başa çıktığınızdır.
Bir şeyi siler ya da görmezden gelirseniz, birisini mutlu etme ve bu mutluluğu nasıl gerçekleştirdiğinizi başkalarının görmesini sağlama şansınızı kaybedersiniz.
Web tasarımda dikkat edilmesi gerekenler, elbette sadece bu kadar değil. Burada açıkladığımız konular, sitenizin ilk bakışta güven vermesini sağlayacaktır.
BLOG KONULARI
- 01 Web Tasarım
- 02 Grafik Tasarım
- 03 Sosyal Medya
- 04 E-Ticaret
- 05 Seo
- 06 Yazılım
- 07 Güncel
- 08 Genel
EN ÇOK OKUNANLAR