Dijital Reklam Ajansı Nedir ve Ne İş Yapar?

4 yıl önce

Güncel

Dijital Reklam Ajansı Nedir ve Ne İş Yapar?

Dünya hızla dijitalleşiyor. Durum böyle olunca markalar da dijital dünyada yerini almak istiyor. Bu durumda ise dijital reklam ajansları devreye giriyor. Öyleyse dijital reklam ajansı ne yapar sorusunu cevaplamanın vakti geldi.

Dijital Ajanslar Ne İş Yapar?

Dijital reklam ajansı sanıldığından daha fazla iş yapmaktadır. Web tasarımı, Grafik tasarımı ve Sosyal medya reklamları ilk akla gelen dijital iş kollarıdır. Bunun dışında SEO, mobil pazarlama, influencer marketing, web odaklı prodüksiyonel çalışmalar gibi çalışmalar da gerçekleştirmektedir. Aslında dijitalde yer almanız için en elzem iş kollarını bünyesinde barındırıyor diyebiliriz.

 

Kitlenize ister ürün ister hizmet sunuyor olun, bu ürün ya da hizmetleri dijitalde sunmanın farklı yolları var. Özellikle geleneksel pazarlamaya alışmış olan markalar başlangıçta dijitalin dinamiklerine hakim olamayabilirler. Yanlış ya da eksik adımlar ise dijitalde başarızlıkla karşılaşmanıza neden olabilir. Bu sizi yıldırmasın ya da korkutmasın. Dijital ajanslar bu günler için var. 

 

Bu İşler Tam Olarak Nasıl İşler?

Dijital Reklam Ajanslarının gerçekleştirdiği birkaç tane iş kolu saydık. Henüz bunlara hakim değilseniz kısaca özetleyelim. Eğer az çok biliyor iseniz kısa bir üstünden geçmiş oluruz.

 

 

Web Tasarım

İşin temeli web site tasarımı desek yalan olmaz. Evet, reklam çok önemli fakat neyi nerede sunacaksınız sorusunun cevabı da son derece elzem. Bir vitrininiz olmalı ve bu vitrine özenilmeli. Özel yazılım ve özel tasarım en önemli iki adım, titizlikle çalışılmış bir web sitesine sahip olmanız gerek. Aves Reklam Ajansın’da bu konuda uzman olan ekibimiz mevcut. Müşterilerinizi hoş bir dijital mağazaya davet etmeye ne dersiniz? 

 

 

Sosyal Medya Yönetimi

Her şey arama motoru ile bitmiyor. Bildiğiniz gibi YouTube da günümüzde en etkili arama motorlarından birisi sayılıyor. Instagram, Twitter, Facebook, LinkedIn, Tiktok ve daha birçok sosyal medya platformu hedef kitlenizin yoğun olarak bulunduğu kanalları oluşturuyor. Bu platformlarda da planlı gidip yapılan işler sonucunda değerlendirmeler gerçekleştirilmeli. Hedef kitleye istenildiği gibi ulaşıldı mı? Mesaj doğru verildi mi? Beklenen etkileşim alındı mı? Bu sorular ve cevapları büyük önem arz ediyor. Kendinizi en iyi şekilde ifade edebileceğiniz yer sosyal medyadır. Dolayısıyla burada yapılacak iletişim ve reklam çalışmaları da özenle gerçekleştirilmeli. 

 

 

SEO (ARAMA MOTORU OPTİMİZASYONU)

Arama motoru optimizasyonu olarak da anılan SEO, önemini gün geçtikçe arttırıyor. Ürün ve hizmetiniz kadar web sitenizde bu ürünleri nasıl anlattığınız da önemli. Aynı zamanda arama motorlarında görünür olmak için belli bir ücret ödüyorsunuz. SEO sayesinde organik bir şekilde görünür olmanız mümkün. Hem de bu yöntemle daha sadık kullanıcılar kazanabilirsiniz. Fakat belirtmemiz gereken bir nokta var. SEO çalışmaları büyük dikkat ve sabır gerektirir. "Tamam, ben bütün SEO çalışmalarını yaptım/yaptırdım. Ama hala arama motorunda ilk sayfada değilim!" diyenleriniz olacaktır. Rekabeti yüksek bir sektörde iseniz biraz daha bekleyin. SEO çalışmalarının hakkını er ya da geç alacaksınız. Tabii profesyonel bir şekilde yapılırsa.

 

Dijital Reklam Ajansı Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Sonuç olarak bir dijital reklam ajansı seçerken iş ortaklığı yapacaksınız. Ürününüzü, hizmetinizi veya markanızı tanıtacak olan da seçtiğiniz dijital ajans olacak. Cironuzu ve harcamalarınızı bilecek, belki markanızın en özel durumlarını paylaşacaksınız. O yüzden son derece güvenilir ve profesyonel bir ajansla çalışmanız gerekmekte. Öyleyse dijital ajans seçiminde başlıca dikkat etmeniz gerekenlere şöyle bir bakalım.

 

Referanslar

Görüşeceğiniz dijital ajansın referansları kimler? Hangi markalar ile çalışmış? Çalıştığı markaların düzeyi nedir? Bu bilgi ve referanslar sizin görüşeceğiniz dijital ajans hakkında daha fazla bilgi almanızı sağlayacaktır. Eğer ajansın bir de başarı hikayeleri varsa analizlerinizi daha iyi yapabilirsiniz.

 

Yol Haritası ve Teklif

Reklam ajansı görüşmeye gittiniz. Sizin için bir sunum hazırlanmış mı? Artı ve eksi yönleriniz değerlendirilmiş mi? Ortaklık yapmanız durumunda olası bir yol haritası çizilmiş mi? Bu analizlerin sonucunda kalem kalem teklifler sunulmuş mu? Bu soruların cevabı da sizin için birer kriter olmalıdır. Biz Aves Reklam Ajansı olarak markanızı didik didik inceliyor ve toplantıda acı tatlı her konudan bahsediyoruz. İş ortaklığımız dostluk gibidir. Size zararlı olacak şeyleri de yararlı olacak şeyleri de mutlaka söyler, buna göre önerilerde bulunuruz.

 

Karşılıklı İletişim

Bir ajansın size sunduğu öneriler ve yol haritaları elbette önemlidir. Fakat siz de fikirlerinizi belirtmeli, hedeflerinizden söz etmelisiniz. Dijital ajans ise mutlaka bu durumlarda sizi dinliyor olmalı. Zaten önemli olan ajansın ne istediği değil, sizin hedeflerinizin ne olduğudur. Eğer dijital ajans hedeflerinizi dinliyor ve buna göre ortak kararlar alıyorsanız ne mutlu size! İşte o dijital ajans ile yola çıkabilirsiniz. 

 

Sizlere hizmet vermek bizlere mutluluk verecek.

Aves Dijital Reklam Ajansı İletişim