Influencer Marketing; günümüzde sosyal medya platformlarında kullanılan yeni nesil pazarlama tekniğidir. Peki nedir bu Influencer Marketing? Nasıl yapılır? Günümüzün en “etkili” pazarlama tekniğini ve sosyal medya reklamlarını bu yazım
Influencer Marketing Nedir?
Influencer Marketing, çeşitli şirketlerin günümüz sosyal medya araçlarını reklam vermek ve ürünlerini kullanıcılarına ulaştırmak amaçlı kullandıkları bir pazarlama stratejisidir. Influencer adı verilen, sosyal medyada çokça tanınmış kişilerin markalarla anlaşarak belirli ürün tanıtımları yapması Influencer Marketing’e örnek olarak gösterilebilir. Son zamanlarda en yaygın sosyal medya araçlarından biri olan Instagram, aynı zamanda Influencer Marketing pazarlama tekniğinin en çok kullanıldığı uygulamalardan biridir. Bunun yanı sıra Youtube da influencerlar aracılığıyla sıklıkla ürün tanıtımı yapılan internet sitelerinden biridir.
Influencer Nedir?
Influencer Marketing, çeşitli sosyal medya araçlarında belirli bir kitleye ulaşmış olarak görülen kişiler tarafından sıklıkla uygulanır ve bu tanınmış kişilere “influencer” adı verilir. Belirli bir takipçi kitlesine ulaşan ve insanlarla günlük hayatını paylaşan kişiler, genellikle kullandıkları ürünler olarak anlaştıkları markaların ürünlerini kullanır ve görüşlerini insanlar ile paylaşırlar. Kullanıldığını ve beğenildiğini gören insanların bu influencerlardan etkilenir, sonuç olarak ürüne olan merakları artar. Bu satış tekniği son yıllarda insanları en çok satın almaya teşvik eden pazarlama stratejilerinden biridir.
Marka ile yapılan ürün tanıtımları tek seferlik olabildiği gibi, uzun dönemli işbirlikleri de olabilir. Günümüz sosyal medyasında en sık tanıtımı yapılan ürün kategorisi kozmetik, kişisel bakım ve temizlik ürünleri olarak öne çıkar. Ancak akla gelebilecek her türlü ürün çeşidinin pazarlaması sosyal medya üzerinden yapılabilir.
Markalar Influencer Marketing Yaparken Nasıl Bir Yol İzler?
Markaların Influencer Marketing sürecinde önem verdikleri birkaç nokta bulunur. Bunlardan en önemlisi, çalışılmak istenen influencerın ürün ile doğrudan bağlantısının bulunmasıdır. Örneğin; kozmetik ve bakım ürünleriyle ilgilenen influencerlar genelde bu tür markalar ile anlaşma yapar. Çalışılacak influencerın ürünü kullanarak tanıtım yapması markalar için büyük önem taşır. Markaların dikkat ettiği bir diğer nokta ise, çalışılan influencerın takipçi kitlesinin, markanın hedef kitlesiyle uyuşmasıdır. Farklı bir hedef kitleye yapılan reklamın başarısız olacağı gibi, doğru hedef kitleye tanıtılan doğru ürünün satışları olumlu yönde etkilenir. Bu nedenle markalar genelde çalışılan influencerın takipçilerinin yaş, cinsiyet, yaşam tarzı gibi özelliklerini gözden geçirir.
21. yüzyılın en etkili pazarlama stratejilerinden biri olan Influencer Marketing, sosyal medyada tanınmış kişilerin takipçilerine “özendirerek” yaptığı ürün tanıtımları ve marka işbirliklerine denir. Sosyal medyaya artan ilgi, influencerlar üzerinden yapılan reklamların da artmasını sağlamıştır.
BLOG KONULARI
- 01 Web Tasarım
- 02 Grafik Tasarım
- 03 Sosyal Medya
- 04 E-Ticaret
- 05 Seo
- 06 Yazılım
- 07 Güncel
- 08 Genel
EN ÇOK OKUNANLAR